fredag 17. februar 2012

Utplassering uke 5-7 Dag 15


Dag 15

Dette er siste dagen på utplasseringen i Modum Kommune og vi fikk vite dagen før at det skulle bli litt koselig med vafler, jeg skulle ønske vi hadde en uke til utplassering. I starten av dagen med å snakke litt om ting vi har lært under utplasseringen, det ble litt snakk om hvor vi vil ha lærling plass siden vi er veldig interessert i å lære mest mulig. så kom alle inn på kontoret vi var på med vafler, så vi satt oss ned hadde det litt koselig med avsluttings dag for oss. Vi snakket om litt forskjellig så kom vi innpå et litt moro tema, om de som jobber i kommunen egentlig er så slappe og late som folk sier. Vel det virka som er det var mest bare de som jobber ute, som får det veldig lett men et som kan være litt dumt er at de kan misbruke jobb tiden sin. Men håper ikke at noen gjør det siden de som jobber rundt sånn blir ikke følget mye med på.

Det var noen PC-er som de skulle ha VPN på sånn at de kan jobbe hjemme på privat PC-er, så vi brukte mobilt brebånd installerte den. Deretter måtte vi sette opp VPN så vi måte inn på en webside, dette ligger inne på serveren demmes. Logger inn med en bruker i AD for å logge inn får de passord på SMS, når dem logger inn får de ny SMS med passord for neste innlogging er jo bra sikkerhet å få det på SMS. Når vi logget inn måte det legges til et tillegges program så vi installerte det, deretter koblet vi PC-en til VPN det gikk med en gang. Men når vi prøvde å logge på RDP til serveren, så ville den ikke logge inn det så ut som det var noe med IP range å gjøre at vi ikke fikk koblet til. Vi fant ikke ut av hva som var galt siden hun vi fikk oppgaven av hadde ikke ansvaret for noe av det, så vi fikk det ikke til siden vi har jo ikke tilgang til noe.

Den nye TV-en demmes den hadde stod som 2 timer før skjermen blir svart, så vi gikk inn på innstillinger og slo av at skjermer blir svart. Den skjermen er svart å ha til overvåking, blir mye lettere og oversiktlig å ha det på en stor skjerm. Vi klarte å få en referanse også, det er jo veldig positivt at vi fikk det der. Dette var alt vi gjorden denne dagen så sa vi hade til alle, de sa vi kunne bare komme innom hvis vi var i nærheten det var jo veldig positivt.


Disse 3 ukene har gått veldig fort synes jeg, men det har vært veldig gøy vi har prøvd litt forskjellige og vært med litt rundt. Jeg er veldig fornøyd med det jeg har lært mens jeg var ut på utplasseringen, ble faktisk overrasket trodde ikke jeg skulle lære så mye som jeg gjorde. Miljøet var veldig bra der de snakket og forklarte en god del, det hjalp mye at de snakka en del og forklarte.
Vi fikk jo noen små kurs mens vi var der og det var veldig interessant, likte det jeg klarte å få lært meg mens vi var på utplassering føler det var nyttig. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar