tirsdag 7. februar 2012

Utplassering uke 5-7 Dag 7


Dag 7

I dag fant vi ut at alle PC-ene vi hadde satt opp, hadde vi bare lagt til et WLAN og de skulle ha 2 forskjellige. Så vi måte gå over alle PC-ene og legge til et WLAN til, siden de skal brukes på to forskjellige steder. Men det var ikke noe spesielt stress, vi bare logga inn på den lokale brukeren. Det som var litt bra var at vi fant ut at det går an å skrive “.\brukernavn” i stede for skrive “PC navne\brukernavn”. Med å gjøre det slipper man å skrive det hele tiden, trenger ikke huske navnet en gang så den likte jeg. Men dette var veldig greit siden vi måte jo gå gjennom alle PC-ene, for se om det lå noen CDer i dem.


Vi fikk en oppgave med å bytte en kabel på en gammel telefon, fordi de hadde en ekstra telefon som var defekt så vi tok bare den kabelen og bytta den ut med den andre telefonen så fungerte den helt fint.
I dag var det ganske rolig dag, vi gjorde ikke stort mer i dag men vi ble ferdig med å sette 2 WLAN på alle PC-ene. 

Her er noen bilder fra da vi skrudde PC, det ble en god del skruing og bytting av dele på PC-ene. Jeg føler jeg kan åpne og skru godt på denne typen DELL PC nå hvert fall.




I morgen blir det litt spennende, fordi da kommer det en fra ATEA som skal kurse i noe som vi skal være med på så det gleder jeg meg til.

Martin Sønsterud

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar