onsdag 16. november 2011

Elektronisk Sporing


Elektronisk Sporing


Jeg har fått oppgave av skrive av alle ting jeg vet som kan spore meg løp av en hel dag.

Mobil telefon


Alle har nesten mobil telefon og en mobil telefon kan spores. En telefon sender ut signaler og kan spores med hjelp av GPS utstyr. Telefon samtaler kan bli overhørt av andre og spores, det samme med sms. Men hvor nøyaktig den sporer kommer an på signalet er du langt unna en basestajon som telefonen får signaler fra så blir sporingen mindre nøyaktig men hvis du er i en by som det pleier å være veldig bra signal og da er det mulig spore så nøyaktig at det er innen får 100 meter. Så når jeg går rundt med telefonen min kan jeg faktisk bli sporet.

Bankkort/kredittkort


Jeg var i butikken og kjøpte noen få ting, når jeg skulle betale så brukte jeg kortet mitt. Når jeg betaler med kortet så blir det registret

Internett


Jeg pleier alltid å være på internett, når jeg gjør noe på en PC og alle IP-adresser kan spores. Uansett hvor du kobler deg til internett kan det spores. Jeg koblet på nettet hjemme og da sender jeg ut data som kan spores

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar